Igen, a jól kiépített minőségi linkek nagyon jót tesznek a weboldalaknak, hiszen nemcsak a keresőkben kerülnek előrébb, de a látogatók száma is emelkedni fog. Ennek következtében pedig magasabb lesz a bevétel és a profit. Ez az egyetlen online marketing eszköz, ami a leghamarabb megtérül, és a legkönnyebben mérhető a hatása.
A Google megjelenése óta fontosnak tartja a linkeket, ugyanis ha egy adott weboldalra sok link mutat, akkor bizonyára értékes és hasznos, ezért előrébb sorolja a találati listában. Amikor még nem voltak ilyen fejlettek a kereső algoritmusok, nem volt fontos a minőség, csupán a mennyiség számított. Manapság pont az ellenkezője a helyzet. A gyenge linkek hatására a Google hátrébb sorolja az adott weboldalt, és többet ártanak, mint amennyit használnak. Ma már nagyon fontos a link minősége is. A jó link releváns, hasznos és természetes. A linkelő oldalnak hitelesnek kell lennie, ami azt jelenti, hogy sok másik weboldalnak szintén linkelnie kell (backlink).
A minőségi linkek hitelesek és garantáltan meghozzák a sikert. A befektetett összeg hamar megtérül, és a weboldalra is több látogató érkezik majd. Fontos, hogy a linképítő szakembereket is ellenőrizni kell, hiszen ez a szakma is kezd felhígulni, és nagyon sok ügyfél átverés áldozatává válik. Fontos figyelembe venni bizonyos mérőszámokat, amik a linkek értékére utalnak. Erre vonatkozóan több mérőszám is létezik, de az egyik legismertebb a MOZ által kifejlesztett Domain Authority (DA) és Page Authority (PA). A DA a teljes domain hitelességére, a PA pedig egy adott oldalra vagy aloldalra vonatkozik. A mérőszámok értéke 1-100 között mozog, ahol 1 a legkevésbé hiteles, 100 pedig a leghitelesebb. Arra érdemes törekedni, hogy olyan oldalakról legyen linkünk, amelyeknek magas a DA és PA értéke, vagyis hiteles oldalnak számítanak. A szakemberek véleménye megoszlik, milyen értékektől számít hitelesnek egy weboldal, de jellemzően a 20 körüli számok már jónak mondhatóak.