Az online marketing eszközök fejlődése

Napjainkban rengetegféle interneten alkalmazható marketing eszköz létezik, ez azonban nem volt mindig így. Kezdetben a vállalkozóknak csak kevés olyan módszer, technika állt a rendelkezésükre, amiket előttük már kitapasztalt valaki, éppen ezért sok esetben nekik kellett felvállalni az úttörő szerepet, és letesztelni azokat.

Az online marketing eszközök fejlődése

Az online marketing eszközök mennyiségi fejlődése

Egy külföldi oldalon 2011-ben publikált kutatás mindösszesen 150 online marketing eszközt sorol fel, ami akkor meglehetősen soknak számított. Egy évvel később az adatok azt mutatták, hogy a marketingben alkalmazott módszerek a duplájára nőttek, ugyanis már 350-et regisztráltak. Ez akkor elképesztően nagy mértékű változásnak minősült, de csak azért, mert a szakértők nem tudták, hogy a növekvő tendencia a későbbi évek során sem fog megtorpanni. 2018-ban a frissített publikáció már 6289 online marketing eszközről számolt be. A számok jól mutatják, hogy milyen nagymértékű változáson esett át az iparág, hiszen a marketing eszközök mennyiségi fejlődése egyértelműen új utakat nyitott meg a vállalkozók előtt.

Az online marketing eszközök minőségi fejlődése

Ugyanakkor nem csak az online marketing eszközök mennyiségében érhető tetten a változás, fejlődés, hanem azok minőségében is. Napjainkban már az úgy nevezett prémium szolgáltatások igénybevételére is lehetőség nyílik, amik esetében a szolgáltatók garanciát vállalnak azok eredményességére. Nem számít, hogy piackutatásról, keresőoptimalizálásról vagy mondjuk hírlevélkampányról van-e szó a prémium lehetőségek minden esetben rendelkezésre állnak. Érthető módon ezekért többet kell fizetni, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy mindenkinek megéri a befektetés, aki hosszútávon szeretne sikereket elérni.


Kaleidoszkóp, Online marketing
Dátum: 2019-10-02
Programozás könyv
PR kategóriák