Napjainkban rengetegféle interneten alkalmazható marketing eszköz létezik, ez azonban nem volt mindig így. Kezdetben a vállalkozóknak csak kevés olyan módszer, technika állt a rendelkezésükre, amiket előttük már kitapasztalt valaki, éppen ezért sok esetben nekik kellett felvállalni az úttörő szerepet, és letesztelni azokat.
Egy külföldi oldalon 2011-ben publikált kutatás mindösszesen 150 online marketing eszközt sorol fel, ami akkor meglehetősen soknak számított. Egy évvel később az adatok azt mutatták, hogy a marketingben alkalmazott módszerek a duplájára nőttek, ugyanis már 350-et regisztráltak. Ez akkor elképesztően nagy mértékű változásnak minősült, de csak azért, mert a szakértők nem tudták, hogy a növekvő tendencia a későbbi évek során sem fog megtorpanni. 2018-ban a frissített publikáció már 6289 online marketing eszközről számolt be. A számok jól mutatják, hogy milyen nagymértékű változáson esett át az iparág, hiszen a marketing eszközök mennyiségi fejlődése egyértelműen új utakat nyitott meg a vállalkozók előtt.
Ugyanakkor nem csak az online marketing eszközök mennyiségében érhető tetten a változás, fejlődés, hanem azok minőségében is. Napjainkban már az úgy nevezett prémium szolgáltatások igénybevételére is lehetőség nyílik, amik esetében a szolgáltatók garanciát vállalnak azok eredményességére. Nem számít, hogy piackutatásról, keresőoptimalizálásról vagy mondjuk hírlevélkampányról van-e szó a prémium lehetőségek minden esetben rendelkezésre állnak. Érthető módon ezekért többet kell fizetni, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy mindenkinek megéri a befektetés, aki hosszútávon szeretne sikereket elérni.